Thursday, October 15, 2009

Interview punya cerita


hari selasa lepas aku attend interview sebagai penerbit rancangan di jab Penyiaran Kedah
awal aku bertolak dari perlis.. dlm kul 6.30.. sbb dlm surat kul8 dh start..
aku g ngan Kak Azi.. kakak chumel DJ Perlis FM..
sampai2 ja aku tgk org xla ramai.. rupanya dia buat dua hari.. sehari tujuh orang..
dua hari 14 orang la kan.. 7+7=14.. btul x? ke 15?? sah2 xreti kira kan..
tp dua hari tuh mybe 23 13 jer..
masa hr aku tuh juz 6 orang ja..
semua nih org yg tapisan terakhir dari 3 negeri
PERLIS+KEDAH+PULAU PINANG+PERAK
aku dpt nombor 5 dan Kak Azi no 6.. hahaha.. kami adalah org2 saki baki hari pertama..

getar??
debar??
apa lagi?? semua ada..
seorang ada kot 30 minit interview..bapak lama gila..
seorang demi seorang masuk keluar..
aku mcm cacing kepanasan.. jalan sana sini..
elok time aku..
pak long nih ajak org interview tu minum pagi..
hampeh!

berbalik kepada pak long nih,
paklong nih jaga kaunter kat dpn utk amik nama..
punya la gatai ngan garang..
tp bukan dia gatai ngan aku la.. xkn tua2 bangka pun GAY kot.. geli geleman aku.
pak long ni sedikit bersikap pulut kalut yg teramat..

continue2..
berbalik kepada dia ajak minum tuh aku gram..
sbb time aku tuh.. 2 org je lg..
aiyooooo..
kalo org2 besar (bukan gemuk k) of course la minum lama..
mau 30 minit gak.. merokok lagi..
zuwairi.. sabar ya menanti..

TING!! (bunyi loceng)
aku dengan penuh gaya mcm Male Top Models masuk kedalam bilik interview..
seorang lelaki dan seorang perempuan
lelaki (RTM - bahagian TV)
perempuan (SPA)
hah? ramah gila... tanya aku mcm2..
ckp omputih semua la.. everything ok..
tp bila sentuh bab pengetahuan am.. mula la nak main tembak2 nih..
kikikikiki:)
dasar pandang ke timur..
amik... aku pun berhujah la mcm penceramah PAS dan UMNO meraih undi..
kahkahkah:))
POM+POM+POM+POM (tembak sana sini)
yg tu bab pengetahuan am, tuan SPA tu yg tanya..
tuan RTM ni plak tanya tentang dunia kewartawanan..
ada la yg ble jawab.. ada yg xble jawab gak la..
tp xpa..
soalan terakhir.. kalo hantar sabah serawak nak ke ??
aku jawab nak la..
ape yg dia jawab?
eleh.. skg jawab la boleh.. nnti dh dpt result n kena posting kat sana nangis n xg lapor diri..
hahahaha.. lawak2.. ingat aku ni budak2 hingusan ke.. aku suka travel da..
last.. tuan RTM tuh kata kat aku..
GUD LUCK ya..
ayat ni la bermain dalam fikiran aku skg..
dpt atau x??
tawakkal jer..
aku dh usaha stakat mana yg ble..
ade rezeki InsyaAllah..

berbalik kepada mula2 tadi..
lepas ja masuk..
dia cakap, amboi duduk.. mcm pengantin..
aku ni takot gak duduk interview ni ada cara dia.. xkena susah lak nnti.. kehkehkeh

korang mesti peniing kan.. sekejap sana.. sekejap sini cita aku nih..
hahaha.. sabar ya..

ok mula2 aku sampai.. turun dari kereta..
kahkahkah.. lawak jela..
xdak menda dh nak cita..

k...
itulah Alkisah Pergi Interview Gomen (bukan beromen ya)




6 comments:

  1. insyaAllah ada rezeki..dun worry..dah usaha sehabes baek..doa byk2 ye...

    ReplyDelete
  2. good luck..moga dpt keje tersebut...

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah.. kalo de rezeki, ape2 pun TQ ya Edy

    ReplyDelete
  4. wah2..duduk cm pengantin.gaya sopan gitu!!haha!

    ReplyDelete

Comment