Sunday, November 15, 2009

Penyampai Ikon




Semalam berakhir rancangan penyampai ikon yang dimenangi oleh Aina Suzaily. Ble dikatakan dua acara sahaja yang dipertandingkan iaitu Membaca Berita dan Membuat Liputan di Lokasi. Best gak tgk, sbnrnya aku xpernah ikot pun, cuma semalam xde cita apa nak tgk, aku tgk jela.. Nak tergelak pun ada gak tgk peserta, bukan kata aku ni profesional sgt dlm bidang kewartawanan, keja pun xlg.. Tapi masa aku belajar dulu, aku diajar benda2 ni.. jadi tau la skit2..Sbb tu ilmu penting gak untuk diadaptasi dalam dunia kerjaya.. apa2 pun cayolah ke enam2 peserta.

Yang aku geram, si Misha Omar.. adoi. Dh bernyanyi, jd pengacara pulak.. yg tu xpe lg, yg aku geram bersifat kenegerian.. ish2.. Misha2.. kamu dh la bersiaran langsung di TV.. penduduk 1 Malaysia tgk.. semua negeri, semua kaum sama ada kaum majoriti dan minoriti. Mcm mana la nak memajmukan media kalo macam ni.. adoi~ dh On Air, cubalah bersifat neutral. Nak sentuh, sentuh skit2 sudahla.. xpayah nak cakap berulang2 kali..ni dari awal.. sampai akhir.. asyik sebut Kelantan saja..siap cakap Kelantan lagi..Oyai.. kenapa? geram kalah perlawanan bola ke??kahkahkah.. aku rasa dia mmg layak jd penyanyi sahaja..hahaha.
aku ni bagaikan kuman ja nak hentam dia..tgk la sok lusa, ada kot wartawan yg nak hentam dia..hahaha..

p/s: Aku Neutral dalam pelbagai aspek..kahkahkah

1 comment:

Comment