Friday, December 03, 2010

DSLR.. Canon, Nikon.... Sony?? korang tau info? kongsi kat sini..

daripada komen lepas aku ditanya mana lebih bagus antara Nikon dan Canon untuk DSLR.. skg aku pakai Nikon.. Bagi aku Nikon ok jer.. ikot model.. yang aku pakai murah punya D3000.. sebab aku tak pakai Canon jadi aku tak tau la.. mungkin ada bloggers yang pakai Canon boleh memberikan sedkit komen mengenai perkara ini..

dalam entry ni juga ada komen dari orang yang berpengalaman dalam dunia DSLR ini.. mungkin boleh dijadikan panduan untuk sesapa yang nak beli DSLR...

Entry Lama neh:)



Ni ha.. aku nak tanya.. kepada bloggers2 sekalian yang amat baik hati dan amat kusayang.. ape beza DSLR dan SLR?? kwang2.. mesti ada yg geli hatikan aku tanya soklan bodoh neh.. aku xtau.. yang aku tau amik gambo jer.. ingat nak beli gak satu.. nak buat bisnes skit..hehehe;)

bab amik gambo ngan bergambo memang best.. mana la tau kot2 cik epal nak tunang ke, si tedi nak kawen ke.. cik farhana nak bersanding ke.. yang aku tau MissRoxzy akan kawen.. bolehla aku amik gambor.. xgitu??

satu lagi.. brand kamera apa paling best eh?? yang tercantik, terbaik kau memang da booom~

Minta2 la Puan Nasirah a.k.a kak aku approve aku punya permintaan.. nanti cheq bayar balik la kalo buat bisnes;) *dah beli sendiri*


p/s: kepada yang nak beli.. pandailah membuat pilihan:)



35 comments:

  1. slr, kamera yang guna filem, yang lens dia boleh tukar2

    dslr, xpayah guna filem. digital, ada flash memory card dan lens boleh tukar2

    ReplyDelete
  2. owh.. kiranya D tu untuk digital la eh.. tq2;)

    ReplyDelete
  3. kdg2 cnth lens nikon 28 mm lau guna kat slr leh dpt imej 28mm je.tpi lau kat dslr leh 42mm

    ReplyDelete
  4. owh.. yer... bagus info cik missiesya.. tq ya;)

    ReplyDelete
  5. klau nak compare canon n nikon..2 2 mmg popular..
    klau nak basic cuba try canon 1000d dulu...
    klau nikon d60 or d3000..
    sony pun ok gak..a350

    tapi ikut bajet hg dulu..klau bajet lebih ambik yg mahal skit..klau bajet rendah try yg basic dulu..

    tapi aku prefer canon sbb aku ngah guna canon skrg..heheh

    ReplyDelete
  6. ble jer kalo nk jd photographer miszroxzy.harga adik beradik kira free la ek!hahha.

    ReplyDelete
  7. dzul fahmie... oo..yeka..

    tu la.. aku ingat sony gak.. erm.. apa2 pun trima kasih ya.. banyak info yg aku dpt;)

    ReplyDelete
  8. misroxy...hohohohoohoho;)

    *tgh mikir*

    ReplyDelete
  9. wah..en zuewairy kta nk beli dslr ye.hehe..jd photographer r pas ni

    ReplyDelete
  10. missiesya.. InsyaAllah, itu pun kalo cik puan tunai permintaan;)

    ReplyDelete
  11. aku pon mahu kamera itu bah~
    hehe

    ReplyDelete
  12. anisa...ko pon nak gak;)

    kita kongsi duit nak?;)

    ReplyDelete
  13. Puan Nasirah... Saye nak satu juge boleh.. Satu utk zuewairy, satu utk saye yg nak brsanding ni.. Wakaka.. ;p

    ~ bersanding laa sgt, pakwe pn tak jumpe lagi.. adehhh.. jom jom.. cari pakwe.. heee.. ;p

    ReplyDelete
  14. farhana, hahahaha.. jenuh puan nasirah nak cekau duit.. ;)


    hah?? farhana ajak saya cr pakwe.. oh no~ saya nak makwe;)

    ReplyDelete
  15. Teringin nak sambar lens 50mm Canon. Canon dslr memang best.

    By the way kalau nak download takwim cuti sekolah 2010 bolehlah layari bloginformasi.com

    ReplyDelete
  16. blog informasi, trimas;)

    owh.. ok2..;)

    ReplyDelete
  17. nikon the best for DSLR!
    siyes ;)

    ReplyDelete
  18. canon susah nk guna > baik utk pembelajaran
    nikon easy to use > kalu nk blaja pasal dslr ak x prefer sgt
    sony murah > xsesori n servis mahal

    * canon n nikon byk xsesori n murah
    * my opinion je r...kalu nk tips2 hg tny la en saiful nang (top fotografer malaysia)

    ReplyDelete
  19. okkkess.. i keep your information;)


    trima kasih ya ABU kerana sudi memberi sedikit penerangan;)

    ReplyDelete
  20. mesti ada diskaun tau kalau aku guna khidmat kau..

    kira harga adik kakak lah. ekekekke

    ReplyDelete
  21. sama ja kalau x silap..
    saja shortform kan kot..
    ha...kawin aku tak nak amik gmbr ke..
    ahahha

    ReplyDelete
  22. bru la aku taw ape tu SLR n DSLR.

    thax [:

    ReplyDelete
  23. si tedi, owh sudah semestinya;) diskaun dalam 0.01% ke.. hehehe;)

    ReplyDelete
  24. zack, wokkes.. no hal..kedah ngan perlis dkt jer;)

    ReplyDelete
  25. qismina...itulah gunanya blog nih;)

    ReplyDelete
  26. ooooo.....aku pon baru tau gak yang D tu stand 4 DIGITAL...arghhhh aku agak KUNO! *malu*

    ReplyDelete
  27. huhuhuhu..xpe malu bertanya sesat jln;)

    ReplyDelete
  28. apa kata ko belanja aku DSLR sebijik bro? HAHA

    ReplyDelete
  29. nak beli tahun depan! boleh ambil gmbr lompat2



    jom join contest blog aku



    http://falihinjasmy.blogspot.com/2010/12/feel-free-to-fly-contest-barangan-body.html

    ReplyDelete
  30. waa siap buat n3.
    ehe^^ tq2 membantu gak ni.
    byk komen mngatakan canon better.
    tp sy tgok ramai pro fotographer gune nikon.
    hmmm kene tanye pd yg pakar nih ~_^

    ReplyDelete

Comment