Tuesday, August 17, 2010

Nafsu kena kawal time posa nih~

Salam.. Selamat Berpuasa aku ucapkan.. pejam celik harini dah masuk hari ketujuh kita berpuasa di bulan Ramadhan yang mulia ini.. hari pertama berpuasa hingga hari kelima rasa best yang teramat coz dapat berbuka dan bersahur di rumah.. bila balik bangi.. terpaksa la berbuka dan bersahur sengsorang dengan juadah ala kadar.. bersyukur sebab ada juga juadah untuk berbuka daripada xde pape langsung..

hari kelima berpuasa sempat berbuka ramai-ramai di Hotel Royal Bintang Seremban.. ni pun sebab Royal ni yang sponser, kalau tak xde masa la buang duit nak makan tempat yang mahal-mahal camgini..

makan tak banyak pun.. coz perut aku kecik jer.. perut orang yang beso.. melantak sakan la~




semalam g beli juadah kat bazar bukit mahkota.. mak ai makanan boleh tahan harganya.. rasanya bulan puasa lebih banyak berbelanja berbanding bulan tak puasa..

untuk berbuka semalam
Nasi Kukus Ayam Dara - RM5
Kuih - RM1
Chicken Wings - RM3
Total: RM9

Sahur
Nasi putih+ paprik ayam - RM 5

Total Berbuka+Sahur: RM 14

itu untuk semalam.. weeeeeww!! itu pun aku g awal bazar dalam kul 430.. kedai banyak lagi yang tak buka.. kalau tak.. banyak lagi la wang perlu diperuntukkan..

Abu Hurairah ra. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda:
"Umatku telah dikurniakan dengan lima perkara yang istimewa yang belum pernah diberikan kepada sesiapa pun sebelum mereka. Bau mulut daripada seorang Islam yang berpuasa adalah terlebih harum di sisi Allah daripada bau haruman kasturi. Ikan-ikan di lautan memohon istighfar (keampunan) ke atas mereka sehinggalah mereka berbuka puasa".

selamat berbuka:)

Assalamualaikum

4 comments:

  1. Kalau bulan puasa aku rasa lagi banyak buang duit kot...

    ReplyDelete
  2. hebat la bro...

    btw, sekali sekala ok ape camtue kan...

    jemputan untuk semua blogger tegar:
    kontest hari raya baik punyer!

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan dn selamat berpuasa:)

    ReplyDelete

Comment