Tuesday, October 26, 2010

mahu? tak mahu? sendiri fikir la!

salam.. halllluuuuuu...

ape yang mahu? ape yang tak mahu? nak? tak nak?

wowoowowowwoow! maksud aku lebih kurang macam nak seribu daya, tak nak seribu alasan.. lebey kurang camtu la.. ni aku tujukan kat budak-budak yang menjadi pelajar aku untuk kelas fotografi dan editing.. setiap ahad aku diberikan tanggungjawab oleh PERKASA Remaja, UKM untuk handle kelas neh di Pantai Dalam.. juz basic.. aku ni bukan la pro sangat.. tapi dalam fotografi dan editing ni dah bergelumang la lorh.. tapi tak xpert sangat la.. biasa-biasa aja dong!

budak-budak yang menjadi pelajar aku ni ade yang zero a.k.a tak tahu menahu tentang fotografi dan juga tidak tahu apa itu Adobe Photoshop.. tetapi ada juga yang tahu.. dan tak kurangnya ada juga yang mengatakan mereka hanya pernah mendengar nama saja.. guna.. tak tahu.

layan je la gambar yang diambil ahad lepas..


-dok tengah menipu..hahaha-


-sudut terbaik-


-fais bersama modelnya-

sebagai contoh.. Fais, Alim ngan Hasrul.. dorang neh zero mengenai editing menggunakan software Adobe Photoshop.. tapi dengan semangat dan minat.. lihatlah hasilnya.. dua kali je kot dorang masuk kelas..



-fais semasa melakukan proses editing-


-fais dengan kulit novelnya-


-hasrul semasa proses editing-


-hasilnya.. hasrul semasa mengambil gambar tidak sama sekali memegang bola, bola tersebut di copy dari pakcik google-


-hasil alim-

bagi aku.. apa yang diedit dan memanipulasikan gambar sudah cantik pada tahap mereka sekarang.. aku sedikit teruja dengan perkembangan begini.. sebenarnya banyak budak yang follow kelas aku ni.. tapi yang len.. hangat-hangat taik dorang sdiri kot.. malas la.. macam-macam lagi la... tapi tiga orang ni yang lebih bersemangat! cayolah

fuh! itu bab kelas.. this week, exam week.. so, kena baca buku da.. satu paper je kot..

p/s: kepada yang exam GUD LUCK ya!

11 comments:

  1. blr r jd jurugmbar sy..
    hahahahhaha..:)

    ReplyDelete
  2. wah..best kan kalau amek kos nie..leh jadi photographer pro...leh dapat upah rm ribu2 sebulan..cayalah....
    aku nie amek akaun je..cm xde ape2 pon menarik/..hu3

    latest entri:

    peperiksaan akhir UiTM semester 3 bermula

    ReplyDelete
  3. salam..
    thanks visited n followed my blog..

    uish, tringin sgt nk org ajar ps nih..

    btw, cmne r nk dpt software, yg dwnload leh trial je~

    patut r header smart..

    followed ur blog too~

    ReplyDelete
  4. nas: hehehehe.. skg pun upah boleh tahan gak la.. tapi tak sampai la ribu2 utk dua tiga jam mengajar

    ReplyDelete
  5. fiq: owh... memang ade sofware dia.. donlod skali ngan crack dia la:) tq eh follow:)

    ReplyDelete
  6. peh syabas!
    anyway, kulit novel tu cantik!
    ~_^

    ReplyDelete

Comment