Friday, February 11, 2011

sat semangat yang hilang, pastu hentam orang tak nak tolong then tugas baru.. pening!

tika entry ditaip aku br saja selesai key-in soalan-soalan dalam SPSS itu pun setengah.. campur tolak bahagi kuasa dua semua boleh diambil kira-kira sebulan aku tidak menyentuh hal-hal yang berkaitan dengan thesis.. Ya Allah, mana hilangnya semangat aku untuk buat thesis ni??

dulu masa buat degree, ramai ja yang bagi semangat.. especially rakan terdekat dan juga roomate-roomate yang sama-sama buat paper project. Lagipun masa degree, kelas ada lagi.. kiranya disiplin la skit. Ni sekarang amik hang, kena atuq sendiri la.. time. Satu sem free tanpa kelas, cuma amik masa letak jari-jemari ni kat keyboard laptop ja untuk mengeluarkan perkataan-perkataan, ayat-ayat yang gramatis serta fakta-fakta yang benar bukan auta semata-mata.

bukan tiada semangat tapi penyakit M sudah datang.. camna nak bagi hilang penyakit M ni.. ada ubat tak?? dalam kepala serabut, banyak menda lagi tak buat.. collect data pun tak habis lagi... cmna nih.. nak minta tolong orang collect, orang pun tak minat.. minta tolong lima, dapat balik tiga.. camna kalau bagi 100, sah-sah dapat balik sepuluh ja.. tapi tak pa.. at least orang tolong juga walaupun tiga.. thanks kepada yang menolong.. bila bab menolong, DJ thanks a lot.. ada sikit lagi tuh.. 12 set lagi.. tabur ja kat kolej..

bukan nak merungut pasal menolong, tapi itulah realiti sekarang.. susah bebenor nak mencari orang yang dapat menolong dengan seikhlas mungkin.. yang ado pon dua tiga kerat ja.

next week menggalas tugas baru.. tak sabar-sabar pulak rasanya.. yolah, research berkaitan dengan apa yang kita minatkan.. apa ni? sat semangat yang hilang, pastu hentam orang tak nak tolong then tugas baru.. pening.. pening.. aku pon pening.. *ting-tong*

3 comments:

  1. uish.. patut r enjoy sakan..
    try bagi dalam dk..
    tiba2 masuk dlm dk, pastu bg survey sruh dyorg isi..
    InsyaAllah berkesan..

    ;))

    ReplyDelete
  2. smoga tabah mghdapi dugaan yg mndatng..
    huhu

    ReplyDelete

Comment