Thursday, November 24, 2011

Projek Backpacker: Pulau Langkawi, Kedah




PULAU LANGKAWI



Pulau Langkawi, pulau lagenda.. hah! yang ni sah-sah la pernah p..bolehdikatakan wajib la tiap-tiap tahun untuk ukur jalan sekitar langkawidan melihat perubahan dari semasa ke semasa.. ngeh3..dekat kot , sejam15 minit ja dari kuala perlis..


rasanya semua pernah g kot? bagi yang tak pernah g meh sini akuterangkan skit.. kedudukan Pulau Langkawi terletak di negeri Kedah..korang boleh g menggunakan jalan air dan jalan udara.. bagi jalan air..anda boleh menaiki feri dari jeti kuala perlis (RM18) yang mengambilmasa lebih kurang 1 jam 15 minit.. bergantung kepada driver feri..ngeh3.. jadual FERI
kalau dari kuala kedah (RM23) 1jam 45 minit kalau tak silap aku.. kalau naik flight dari KL pun lebihkurang 55 minit masa penerbangan.. aku pernah mencuba kedua-dua jalan..air dan udara..



Pulau Langkawi ni bagi aku bestskit kot. Sebab banyak aktiviti boleh buat.. sesuai dengan namanyapulau bebas cukai, selain mengadakan aktiviti lawatan sambil belajar kepantai dan juga ke kawasan-kawasan bersejarah.. anda juga bolehmengeringkan poket di beberapa tempat yang 'glamer' seperti IsmailGroup.. kain batik, pinggan mangkuk dan sebagainya menjadi pilihan..especially orang perempuan la.. tak gitu? ngeh3.. eh lupa satu lagicekelat.. itu aku =)


pelbagai tempat menarik yang anda bolehmelawat.. Beras Terbakar, Kereta Kabel, Makam Mahsuri, Telaga tujuh..banyak la tempat.. jangan risau.. map merata anda boleh dapatkan denganpercuma.. dan jangan risau.. jika anda sesat sekali pun anda tidak akansampai ke Kuala Lumpur mahupun Thailand.. hanya berada di sekitarLangkawi sahaja =)


Hotel dan Chalet juga murah-murah..sekitar RM 50 hingga Ribu la kot.. bergantung kepada kemudahan yangada.. selama aku g ni aku stay Langkasuka di Kuah dan juga Sugary SandsMotel di Chenang.. dah tiga kali di Sugary.. mungkin lepas ni p, tak gdah kot Sugary Sands tuh.. mengimbau kenangan lama.. HAHAHAHA..


eh.. lupa lak nak cita babpusing-pusing pulau.. best kot kalau follow Islands Hopping.. anda akandibawa ke Pulau Dayang Bunting, Pulau Beras Basah.. g bagi makanhelang.. best2!


Sugary Sands Motel - 049553473

Bayu Adventures (Kereta Sewa dan Islands Hopping) - 049660006

last aku g masa bulan 6 haritu aku dapat keta sewa murah sangat.. Kereta Waja Auto satu hari hanya RM70 sahaja..

ni no contact Abg Jan 01119639739.. Alhamdulillah perkhidmatan Abg Jan bagus.. takdak masalah bagi aku..

tapi masa aku balik n update blog mengenai Misi Mencari Helang - Berjaya Jua Akhirnya ada anon tinggalkan komen macam ni..


jadi tak faham juga la.. ntah~ pandai-pandai la buat keputusan sendiri.. dah beso panjang.. ngeh3..

Selamat Bercuti =)

5 comments:

  1. wah best ni, next trip harus la langkawi pulak :)

    ReplyDelete
  2. Pergi Langkawi ni memang tak cukup 2 tiga hari kalau boleh seminggu dan kalau boleh sebulan haha baru best .
    Salam perkenalan.

    ReplyDelete

Comment