Wednesday, November 25, 2009

Betik mkn Lebah~


korang jgn bernafsu lak tgk betik nih~

semalam aku xde keje, snap gambo betik.. pokok betik rumah aku semua dh kiok(mati) coz terendam dalam air lama sgt.. hrni pun air naik lagi.. aiya.. nasibla berumah di tepi pantai sungai.. tgh2 snap gambo.. dtgla jiran aku sowang neh.. dia kiranya tua gak la..gelaran atok@tok dh.. dia dtg rumah aku kc buah kelapa pondan pandan bg kat mak aku utk wat ketupat..sbb sbelum ni dok anyam ketupat ja ptg2..hahaha~ xde ah.. org kg aku baik2 semua~

Tok: nak buat apa ngan betik tuh pakndak?
Aku: buat xtahu..

hahaha~ jahat anak muda spt aku menjawab dgn org tua2 begitu.. korang jgn wat cmni lak..xbaek~ aku dh biasa melawak ngan tok nih..

sebelum tuh dia kena kejar dek lebah yg tgh buat sarang.. keliling rumah dia lari..sambil meminta pertolongan.."oi..tolong2.." aku juz wait n see.. jangan kata aku jahat ya.. sbnrnya aku pun takot gak ngan lebah tu, cmna aku nak tolong.. selepas dpt melarikan diri(dpt satu lovebite dr lebah), tok nih dtg kat aku.. aku ckp la

Aku: kenapa xterjun ja dalam sungai?
Tok: Uish.. awat? nak bg aku mampuih cpt ka?(dialek utara pekat)

adakah aku bersikap kurang ajar dgn org tua2?? ;) huhuhu.. niat aku baik ja.. lawak2 bongek(bongok+senget) di ptg hr..


waktu ptg- cuaca mengasyikkan skali setelah beberapa hari hujan

Budi Bahasa
Budaya
Kita..

7 comments:

  1. ahahaaa... seyes slumber. klu aku mati kena ke debik

    ReplyDelete
  2. hahaha.. yg mn h knl..its ok~

    kalo wat kat org len rajin nk kn pukul la.. ;)

    ReplyDelete
  3. comel ke betik tu cik epal..hehehe

    ReplyDelete
  4. betik ini dpt cicah dgn kuah rojak

    FUUUYOOOOOO SEDAP TUU... hehehe

    apa2 pun...

    SALAM FUUUYOOOO RAYA DRPD MR. WAN....

    SELAMAT BERCUCUK BINTANG...

    =)

    ReplyDelete
  5. aha.. btol2.. sedap~ nyum2..

    slmt jg~

    ReplyDelete

Comment