Tuesday, February 02, 2010

Karenah sahabat~

Geram toi.. pagi2 ni.. mcm hampeh.. Mell aku nk pinjam ayat ko jap.. mcm pundek~ kahkah~ geram~

sabar jela.. semalam aku tukar status relationship.. dan bila status tu naik kat wall bermula la perang teka-tekian yang mcm hampeh..

kutuk mengutuk.. pergh.. best wooo aku baca.. pagi ni bersemangat aku nak habiskan kerja aku yang tertangguh terbantut terus.. kepada peromen pengomen status tu.. aku ucapkan SYABAS!!!

bukan aku xnak terima apa yang korang cakap tu.. tapi apa yang fikir tentang korang sebaliknya.. aku ingat korang la kawan aku.. rupanya mcm hampeh.. xbest r kutuk2 aku kat FB.. call atau sms la kata kat aku.. br best.. kutuk depan2.. main belakang xbest r.. sebab situ ada family aku, lect@tutor aku dan kawan yang betul2 mengenali aku.. jadi.. toksah la komen yang bukan2.. bukan aku nak tunjuk aku baik.. tapi apa yang korang ckp kat aku tu ada bukti x?? aku tau korang main2.. suka2.. tapi skit2 sudahla.. xpayah la.. sampai begitu sekali.. aku ada print screen utk simpanan aku status tu.. utk buat kenang-kenangan..

Makna fitnah dalam Quran adala berbeza. Ianya seumpa berikut:

Fitnah bermaksud Syirik

Firman Allah :

والفتنة أشد من القتل

“Syirik lebih dahsyat dosanya daripada membunuh.” (191 : al-Baqarah)

وقاتلوهم حتى لا تكون فتنة

“Dan perangilah mereka supaya tidak berlakunya syirik.” (193 : al-Baqarah)

والفتنة اكبر من القتل

“dan Syirik lebih besar dosanya dari membunuh.” (217 : al-Baqarah)





-
-
-
-
-
--
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
credit blog akhisalman~

nanti ade mulut2.. ala zuwairi, benda ni pun nak bising.. masuk blog.. eh, ni blog aku. merangkap diari aku.. utk ingat sampai bila2;) jadi ikot suka aku la~

nota kuliah DKA: aku pun nk buat mcm FA ble?? libel..

nota kuliah DKB: Islamik skit entry ni..

nota kuliah DKC: bloggers ku syg xdpt nak jalan2 lg.. keja banyak tertangguh;)

11 comments:

  1. biarlah oeg nk kutuk kita..
    kita yg dpt pahala..hehehe

    ReplyDelete
  2. Orang Kutuk kita dapat pahala....

    ReplyDelete
  3. xske dgn org yg hnya berani kt blakang..
    kt dpn?
    pretend baik segala..

    cool je ok?
    kite lebih tau spe diri kite~

    ReplyDelete
  4. sabar je la weh..pedulikan..

    ReplyDelete
  5. Hehehehe.. Baru nk komen smlm kat status tu.. Ekeke.. ;p

    Sabar ek encik zuewairy.. Senyum2 slalu.. :)

    ReplyDelete
  6. sabar tu sparuh drpd iman...
    biase la tu zuwairy,
    slagi hidup itu je lah mainan kite..

    ReplyDelete
  7. dlm fb tu...
    mmg xpatutla lau kuar statement yg boleh memburukkan nama
    sabarla..

    ReplyDelete
  8. chill bro, chill
    ko femes sgt ko, tu yg ramai org kutuk ko
    takpela
    ko just fikir, dowg kutuk ko sbb dowg jeles kt ke'femes'an ko
    hehehehe

    chill!
    =)

    ReplyDelete
  9. ah-ha
    standard tu bro
    biasa r facebook
    ada yg lagi dahsyat dari tu beb
    ko maafkan je la mereka
    erk888

    ReplyDelete
  10. tau x pe..tp kdg2 kan ayat2 kita dlm fB pun org suka salah tafsir, kita tulis refer 2 org len, tp org len yg trase..haha bia la..asalkan aku x ganggu idop org len~~kakQQ

    ReplyDelete

Comment