Tuesday, July 27, 2010

Wang Kelian.. bagi yang tak pernah pergi. Jom!

1. TimahTasoh
2. Bukit Chabang a.k.a Pusat Serenti

salam.. cantik tak panorama dari puncak bukit kaki bukit.. nama bukit tu aku tak tau.. balik kali ni sempat gak aku g cuci mata kat wang kelian.. pernah g wang kelian? bagi yang tak pernah g wang kelian, korang ble baca la entry ni.. wang kelian ni terletak lebih kurang 3+KM dari Kangar.. tak jauh la sangat.


time amik gambo ni hujan.. so snap and blah.. yang bestnya.. sejuk gila dengan kabus.. lbh kurang mcm genting dgn cameron la..

ada apa dengan wang kelian? lebih kurang mcm padang besar gak.. tapi wang kelian ni pasar sehari dia hanya hari ahad di sebelah Thailand.. jadi korang kena melalui dua imigresen satu Malaysia punya dan Thailand punya.. xde passport atau border pass? jangan risau.. habis sangat korang kena tembak.. eh, xdelah.. bebas. xde border pass atau passport pun korang boleh masuk..


ni pasar yang sebelah Thailand.. tak banyak sgt org time aku ni coz nak hujan kot... apa yang dijual? biasala.. barangan Thailand.. jersey, toto, apa lagi? mcm2 ada.. pistol? nak? ada...
apa yang aku beli.. aku tak beli apa pun.. juz cuci mata ja.. eh, aku rembat gak. selimut..keh keh keh.. lepas kuar dr wang kelian aku trs g padang besar makan pulut ayam.. sodaaaap beb!

klah.. itu serba sedikit coretan..
papai:)

p/s: skg di Penang.. kelas Jumaat. lepas tu? destinasi seterusnya.. keh keh.. tgh mikir.

3 comments:

  1. belum pernh sampai lagi ke sana...hope akan sampai juga 1 day.. ;)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    MASA ITU EMAS

    ReplyDelete
  2. wah! bila la nak p sane nie...

    ReplyDelete
  3. lame x komen blog nie...
    hahahhahaha...

    ReplyDelete

Comment