Tuesday, August 31, 2010

Dok sibuk nak ghaya.. sampai terlupa sok merdeka.. Merdeka!!!!

puasa.. fikir nak raya.. alih-alih kuar kangar pagi tadi orang ramai gila.. bandar kangar yang tak pernah jam dan busy pun menjadi busy harini... berderet kereta.. heran gak aku... rupa2nya sok merdeka.. ada raptai la kot sebab sok ada perarakan..

tahun ni plak bulan kemerdekaan jatuh pada bulan puasa dan nak dekat raya plak tu.. aku rasa ramai yang sibuk membuat persiapan raya dan mencari malam 1000 bulan.. apa-apa pun.. Merdeka tetap sambut.. tapi dalam bentuk kesederhanaan.. tak sedap la plak tak sambut kan.. malam ni dengar radio pun.. tak pasang lagu raya.. semua pakat dok pasang lagu yang berunsur semangat cintakan negara..


SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 53!

Align Center
pemimpin negara satu masa nanti.. tidak mustahil sama skali
(pic: syakirin.. a.k.a anak buah aku)

bagi aku, aku bebas dari segala-galanya.. penjajah sudah semestinya.. skg ni cuma nak bebaskan negara kita dari satu jenis PEN.. yang tak tau bila boleh dihapuskan.. iaitu PENjahat..

p/s: korang bebas pe?? bebas memilih pasangan ke?

3 comments:

Comment