Tuesday, August 24, 2010

Kuih Pelita.. Kuih Meriam?

bila bulan posa ja.. mesti wajib kedarah kuih pelita.. sodap wo! ada yang tak pernah makan? aku rasa semua bazar ada jual kuih ni..dari utara ke selatan aku jumpa kuih ni.. cuma belah timur ja aku tak tau ada ke tak.. rasanya ada kot.. petang tadi aku beli singgit kuih ni.. sekali telan ja habis.. hohohoho.. tapi kali ni aku beli kat Bkt Mahkota ada rasa buah plak dibawahnya.. kalau kat Perlis letak tepung pulut kalau tak silap aku.. mybe dia nak ubah citarasa kot.

(Gambar Hiasa - Kuih Pelita)

semalam g berbuka kat Jusco Balakong... tujuan g Jusco sudah semestinya untuk pre-shopping raya.. kuikuikui~ masuk PDI rembat satu tshirt ngan kemeja.. tak ble rembat saja.. kena rembat dengan diiringi kertas2 yang berharga.. fuh!! duit2.

(Gambar hiasan - PDI)

aku dapat BF baru lagi untuk stay bersama2 dengan aku.. GF tak ble la stay ngan aku coz bukan muhrim.. skang dah ada tiga BF.. Mr Black, Mr Blacky dan Mr Blackcam.. harap2 dorang dapat kasih sayang sepenuhnya dr aku.. kahkahkah..

klah.. minggu ni cuti lagi.. Jumaat Nuzul Quran.. selasa depan Merdeka.. kepada negeri yang tak cuti nuzul quran jangan jeles no.. coz Selangor amik:)

klah.. selamat berpuasa.. take care..
Assalamualaikum

5 comments:

  1. Masuk dalam peti ais sedap kan.. Heehee.. :)

    ReplyDelete
  2. eh pegi bazar kat bukit mahkota jugak ek...

    suka sngt tepung pelita tu

    ReplyDelete
  3. kuih pelita memang kini dan selamanya menjadi faveret aku

    ReplyDelete

Comment