Monday, October 11, 2010

raya tak habis-habis lagi ka?? ha???

Entry kali ini boleh dikatakan sebagai flashback bulan Syawal 1431H bersamaan dengan hari Raya Aidilfitri.. kalau orang indonesia.. ibu-ibu bapa-bapa.. mbak bilangnya lebaran.. tak gitu Diah Febrina?? Syawal tahun ini berlainan skit.. tak dak apa yang lain.. orang tetap sama hitam, tinggi, kurus... cuma yang lain dari segi pengisian hari tuh.. apa yang berlaku?? layan..zas!!

1 Syawal
-seperti biasa.. bermaaf-maafan, pose sana sini.. senyum kambeng, gaya peace, gaya tunjuk tangan semua ada.. ni salah satu pic.. ngan anak sedara aku.. beza kan? Ucu nya ala2 Will Smith.. tapi anak sedara ala2 Justin Bieber..


2 Syawal
-wah! ni best.. dapat berkumpul ramai-ramai.. lama tak jumpa geng2 sekolah.. time raya camni la nak berkumpul.. seharian.. 7 buah rumah kalau tak silap aku.. tapi sayang.. seribu kali sayang.. sebab.. sebab... sebab... tak dapat duit raya.. keh keh keh.. kalau dapat duit raya.. fuh!! banyak dh tuh.. "makcik, kami datang tak mau makan, nak beraya ja" taktik budak2 skg nak dapat duit raya cepat.. keh keh keh.


3 Syawal
-hah! tu dia.. bakal orang baru dalam keluarga Tok At ngan Tok Yang.. abang aku bertunang time raya ketiga.. surprise beb! masa ni baru ktorg jumpa tunangnya nih.. sebelum ni tak pernah tengok langsung.. dalam gambar, face to face apatah lagi.. Tok Yang suka!


5 Syawal
-bufday anak sedara aku.. Ammar. tengok pipi ngan kek sama besaq.. pak usu dia tak bagi hadiah apa pun..


9 dan 10 Syawal
-trip beraya tak dirancang.. p meraya rumah kawan aku si Fifi kat Bkt Mertajam dan terus tdo kat rumah kawan aku di Perda.. sedap beb wa cakap lu kek coklat dia.. mybe kan sebab apa sedap.. sebab kulit dia sama kaler ngan kek coklat.. keh keh keh.. tambah2 kat kaki dia.. lagi sama kaler.. btoi kan fifi??


18 Syawal
-open house family PERKASA bertemakan "Men in Black, Women in Purple" family PERKASA ni kiranya family baru aku setelah melanjutkan pelajaran di UKM..


22 Syawal
- sapinat kawen! sarung mendapat pedangnya.. ni my best friend kat UM.. ktorg sama kos Media Studies.. ni bukan kawan sejamban atau sebantal eh.. sebab dia pompuan, tapi ktorg kawan sekarok, sebowling, semembuli kak nosi.. keh keh keh.. dia berjaya menambat hati seorang jejaka.. aku dengar2 dia kenal husband dia ni melalui YM ja.. cayolah.. lepas ni 24 jam aku nak YM ja.. kot2 dapat jodoh!


itulah serba sedikit coretan sempena bulan Syawal lepas.. hujung bulan ni kawan baik aku masa sekolah rendah pulak kawen.. tapi yang ni lelaki.. fuh! ni yang terasa tercabar nih.. nak kawen gak la... ada sapa2 mau kat aku? keh keh keh...

p/s: hujung bulan ni exam dowh..

6 comments:

  1. owh..ingatkan korang beraya sekali lagi..rupe2nyer kow buat imbasan raye korang...ok..nice..:)
    owh...ukm amek kosa aper ko?

    ReplyDelete
  2. Nas: mane de raya skali lg.. flashback r.. owh ukm Sarjana Pengurusan kom..

    ReplyDelete
  3. rindu bulan raya lepas... best... hm...

    ReplyDelete
  4. jap2 wan tlg cari kan anak dara yg x berapa anak dara kot2 meka nak kamu ke.. boleh x?? ;p

    ReplyDelete
  5. wan: hahahhahaha.. boleh jugek. :P

    ReplyDelete

Comment