Tuesday, November 23, 2010

Semangat yang tak pernah padam!

Salam...

semalam seorang lagi anggota keluargaku menerima segulung ijazah.. kiranya antara adik beradik aku yang ni yang last.. dalam family daripada lima beradik, empat beradik sudah menerima ijazah.. dan seorang lagi diploma.. akak aku yang first skg sebagai Pegawai Pendidikan Khas, manakala kakak aku yang kedua.. semalam baru konvo.. tapi beliau dah bekerja sebagai guru lebih sepuluh tahun.. abang sulung aku Eng. MAS di Penang, abang aku yang kedua dengan firma guamannya as a Lawyer.. yang last?? aku... ngeh3,,, masih dalam proses pembelajaran untuk masternya.. InsyaAllah next year my turn~

gambar mula bercerita~


bapak misz nina tengah berucap


si syakirin





ni antara ahli keluarga aku yang hadir..

berbalik kepada tajuk, SEMANGAT YANG TAK PERNAH PADAM.. kebanyakan yang menerima ijazah semalam merupakan golongan yang berumur 30-50tahun..

korang boleh tengok carta pai tersebut sebagai bukti..ngeh3.. walaupun dorang ni berumur.. semangat tetap tinggi untuk meneruskan pengajian, walaupun pelbagai rintangan melanda.. dengan hal peribadi, hal family dan dengan kesibukan bekerja.. maintain dapat menghabiskan pengajian dengan cemerlang.. walapun tak dapat dean list.. lebih-lebih lagi ada warga OKU dan memang betul warga emas yang umurnya lebih 70 tahun menerima ijazah.. tabik spring!!

bagi kita yang muda-muda ni especially untuk aku sendiri, SEMANGAT tu kena lebih lagi daripada mereka.. tidak mudah berputus asa dan terus berusaha dan berani mencuba idea-idea baru..

10 comments:

  1. ayuh semangat nak menimba ilmu sampai ke liang lahad pon~

    ReplyDelete
  2. eh jap~ tinggal kat bukit mahkota ke? heheh.

    saya juge~ adoi

    ReplyDelete
  3. bestnyer dah konvo..

    waiting for my turn juga.. tp 2tahun lagi.. hehe..

    yup! kena bersemangat. kalau diorang boleh, takkan kita xboleh. malu la. hehe

    ReplyDelete
  4. taw xper....aku bangga tengok orang yg susah2 spt cacat berjaya dalam pelajaran kat ipta berbanding ngan orang yg normal...huhu..
    weyh..congratz ea...for ur family zue :D

    ReplyDelete
  5. adrinaqamarina:
    yezzaaa.. owh yeke.. stay kat bkt mahkota.. ntah2 sama taman pe..

    ReplyDelete
  6. aien:
    aha.. kena lebih skit semangat..

    ReplyDelete
  7. nas a.k.a budak kecik..ngeh3...
    thanks ya:)

    ReplyDelete
  8. congrats to her!
    send my regards~
    ~_^

    ReplyDelete

Comment