Saturday, August 28, 2010

Update: Bisekut Ghaya... nak resepi tak??

selepas sahur tadi kak aku n anak2nya terus buat persiapan untuk buat biskut raya.. aku?? tolong tengok jer.. yang best. aku tdo dulu.. masuk shift kedua;) anak-anak kak aku shift pertama.. dua biskut berjaya dibuat untuk harini..


biskut@kuih semperit/samprit (korang letak la sendiri) badam

dan


Biskut Coklat Rice
disebabkan ada orang request resepi.. meh sini aku nak bagi..

Bahan
500gm butter/margerin
500gm gula ising
100gm koko
900gm tepung gandum
4butir kuning telur
1sudu makan butter oil
500gm coklat buku
500gm coklat urai

cara
-butter, gula ising dipukul hingga kembang
-masukkan kuning telur dan dikacau perlahan
-masukkan butter oil dan koko yang telah diayak, kaup perlahan-lahan hingga sebati
-masukkan tepung, kaup hingga sebati sehingga menjadi doh
-doh dicanai dan diterap ikot suka
-bakar selama 15minit dengan kepanasan 200F
-biskut yang telah diangkat dan disejukkan dicurah coklat dan ditabur dengan coklat urai



siap dua jenis biskut..
k..
itu saje untuk harini..

selamat berpuasa dan selamat berbuka puasa;)

Assalamualaikum

3 comments:

Comment