Monday, December 27, 2010

Amazing Thailand (Hatyai) - Hatyai Ice Dome

last entry aku ada taip DOOM rite? dah macam cita hindustan.. ngeh3.. ejaan diperbetulkan DOME.. tempat kedua aku and the geng melawat HATYAI ICE DOME.. apa itu Hatyai Ice Dome.. tempat ni ala-ala musim sejuk kat eropah.. ko tahu bapa darjah celsius dalam ni... -15 darjah celsius.. dalam perkataan negatif lima belas.. giloss..

bayaran yang dikenakan cuma 300baht.. dalam ni ada pelbagai replika menarik dan anda diberi peluang untuk naik gelongsor ais.. tak tahan.. pasti bontot anda keras a.k.a beku...


pintu depan masuk.. nak masuk ada group, group aku pukul empat petang.. yang diberi hanya jaket dan glove.. kasut? nan-ado! aku pakai sandal.. wokkey~


sebelum masuk diberi taklimat dahulu.. dalam bahasa Thai.. yang aku tau Sawadikap.. tapi dia nampak muka-muka melayu ni.. dia tanya la orang malaysia.. then dia bagi talk sekejap dalam BI.. ada juga rombongan lain dari malaysia.. satu family.. aku ni mulut rebeh skit.. bersembang juga.. family tu siap bawa budak kecil.. aiyo... tak masuk lagi tak rasa la..


Sawadikap!! amoi chantek


ni replika apa tah... tapi masa ni aku dah tak tahan.. ni baru ja masuk nak habaq hang... hujung-hujung kaki dan tangan aku terasa sakit..


ni macam ada kat China kan?


ni macam kat Eropah


taaaddaaaaa.... KLCC! *kembang bontot*


yay!! masa ni aku dah rasa tak tahan dah... hujung jari kaki dah terasa keras.. ngan hujung jari tangan.. sesak nafas juga.. adoi.. mcm mana nak buat PhD kat UK neh.. nguah2..
lepas ja ambil gambar ni.. aku terus lari keluar.. memang tak tahan lah.. -15 darjah celsius..
ayoyo~


ni tak masuk lagi..


masa beli tiket... amoi cantik mananti kedatangan anda disana.. jagan riso.. sediakan wang 300baht sahaja...

next entry.. FlOATING MARKET... layanan.. first class.. walaupun tepi sungai... ala-ala dalam sampan.. buat-buat comey and handsome.. kah kah kah..

entry pertama disini..

8 comments:

  1. uih.. cm best je bercuti kat sini. kos nk kesana plus stay sume mahal tak??

    ReplyDelete
  2. tak mahal.. saya g balik hari jer naziha.. return from perlis.. rm25..

    ReplyDelete
  3. wah.
    pernah ada ice ni kat melaka dulu.
    :)
    mmg sejuk gile.

    ReplyDelete
  4. hahaha..bestnye ko bercuti kat situ...cuma xbest pasal ais tiruan je :P

    ReplyDelete
  5. i pergi juga jumaat malam before krismas , boleh lah tengok lantern comel comel jugak . :)

    ReplyDelete
  6. x sabau nk ke hatyai bln 2 ni.. :D

    ReplyDelete

Comment