Monday, August 15, 2011

Alkisah Singgah Berbuka dan Sahur di Kg Damai

Watak:
Amar, Edy dan aku

alkisah sabtu bersamaan dengan 13 hari berpuasa di bulan Ramadan aku ambil peluang untuk berbuka dan bersahur di Kg Damai a.k.a rumah pakcik aris dan mummy sally serta anaknya Amar..

kehadiran kali ini lain skit, sebab aku dipaksa oleh mamat yang perasan muda untuk memasak iaitu si Amar.. nak tak nak kena juga la.. Ikhlas beb.. masak kena ikhlas dan penuh dengan kasih sayang.. baru la jadi.. hak3.. kalau dalam rancangan peberet aku time pukul 12 waktu kak melah ngan kak timah tengah tido sambil ternganga mulut iaitu Ketuk-ketuk Ramadan, Sheila Rusly ditemani retis untuk memasak.. tapi aku retis yang fresh dari ladang Kg Damai, si Amar..

tapi sebelum itu.... flashback balik.. jeng3... Amar dengan baik hatinya telah mengambil seorang lagi tetamu dan juga blogger iaitu Edy Fee.. atau dikenali sebagai Ryzal * sebab muka dia cam Ryzal*.. jangan marah ya Edy.. hahaha.. ini merupakan pertemuan kali pertama antara aku dan Edy eh Ryzal..

Edy.. aku copy ko punya.. hak3..

cer teka aku nak masak apa pakai isi ayam Ramly.. sah2 la Spagheti Tomyam.. kalau gua masak gua bagi gred A la wa cakap lu.. sedap ke tak, itu lain kira..


last2 jadi juga beb.. hahaha.. dengan bantuan si Amar mulut pot pet cerewet akhirnya siap juga.. sedap ke tak.. tolak sebelah.. sebab nak rasa tak ble kan.. jadi masa berbuka tu la baru tau sedap ke tak.. tapi Alhamdulillah.. kalau niat tu betul.. ikhlas dan masak dengan penuh kasih sayang.. jadi jua.. bagi aku sedap la.. tak tau la pulak bagi mulut si Edy, Amar, Mummy Sally dan Pakcik Aris.. paling aku risau si budak cerewet tu lah.. akhirnya keluar dari mulutnya.. SEDAP.. baru la rasa lega skit..


untuk back up bak kata Amar, takot tak sedap.. Nasi Ayam menjadi juadah berbuka yang utama.. apa-apa pun thanks kepada Mummy Sally and Family.. kerana menyediakan juadah berbuka dan juga bersahur.. Edy a.k.a Ryzal dan Amar.. prepare untuk photoshoot raya.. hak3.. eh..

cer usha entry Edy mengenai bertemu blogger.. apa kata Ryzal.. eh Edy.. hak3

ni la si Edy@ Ryzal.. eh.. macam Alleycats.. opst! macam Hafiz Af pun ade weh
*kalau dekat aku dah kena tabuh atau penyepak dah ni, Edy jangan marahhhh*

pesanan singgah berbuka dan sahur:
selama 25 tahun, Ramadan kali untuk pertama kalinya aku g bersahur dan berbuka kat rumah orang.. ish3.. tak malu punya budak!



6 comments:

  1. ceh ptt la surh baca...mengutuk ak ka..xpa mgu depan masak spageti kala jingga plak na......

    ReplyDelete
  2. ahah terkejut tengok pic kartun aku ngan muke aku skali kat blog ko
    hehe thanks masakkan spageti
    budak penakut
    hhehe
    hurmm takde maknenye rizal,,
    mlampau agy ble kate hafiz.huhu
    sentap yaeh ready tuk shoot dah

    ReplyDelete
  3. 1st time ek bersahur n berbuka kt umh org? siap msk lg tu.. wawawahh.. hebat la abg zue.. hehe :)
    ~berjumpa ngn blogger lg gitu~ haha

    ReplyDelete
  4. cantik rambut..

    jom sahur sama2

    =_=

    ReplyDelete
  5. style la bro leh masak kt umah org..huhu..neway thanks ya sbb follow my blog..blog nie dh di msukkan di ruangan followers 4 in my blog..=)

    ReplyDelete

Comment