Sunday, April 10, 2011

Ceritera 3 hari 2 malam Kuching dan Kota Kinabalu: Mutiara cantik-cantik nak habaq kat hang!

negeri di bawah bayu ni terkenal dengan mutiara dan kristal.. nak habaq mai kat hampa semua.. lip lap lip lap... mutiara ni boleh dapat dengan harga yang murah.. bergantung kepada proses tawar menawar la.. kalau pandai tawar dapat lagi murah...ada mutiara air masin dan ada mutiara air tawar.. katanya air masin ni lagi mahal.. betul la kot.. aku siap interview lagi bro yang jual tu.. dapat kat mana, macam mana boleh kuar mutiara.. siap tunjuk contoh lagi.. tapi aku lupa nak snap.. hek3..

pasar filiphina yang ktorg g melawat neh.. popular kot pasar ni.. lbh kurang 15 minit dari airport..


ni katanya taste org dewasa


koleksi gelang kristal


untuk anak sedara aku


ni gelang kaki..


ni gelang yang ada dalam koleksi tuan kedai..

tuan kedai tu cakap yang glamer kat sini selain dari mutiara dan kristal untuk golongan kaum ada adalah kain pelikat tenun basah.. memang basah! aku tanya tuan kedai tenun dalam ayaq ka? dia kata dak.. habis apa motif dia buh ayaq aku tak tau.. ada orang-orang sabah yang boleh tolong terangkan?

pelikat tenun basah

pesanan mutiara:
banyak mutiara dan kristal yang cantik-cantik.. murah pulak tu.. harga lingkungan dari RM3-RM100.. lip lap lip lap anak mami!

5 comments:

  1. ehh first time gak dgr kain tenunan basah.. hehehe..

    borong jak semua kristal tue. :)

    ReplyDelete
  2. dian:
    hehehehe.. tak la borong semua.. setengah pun tak sampai..

    ReplyDelete
  3. saya nie org sabah jugak tpi br tau ada kain tenun basah..hohoooh0..mgkin sbb jrg btul pg psr tue sbb biasanya pelancong saja yg pg..hehehhee...

    ReplyDelete
  4. AKUSUKA:
    OWH.. YEKE:) NGEH3..

    ReplyDelete
  5. mmg cantik gelang kristal...pnah dpt dr mber blogger masa dia g sabah...

    ReplyDelete

Comment