Monday, July 25, 2011

Ceritera SABAH: Poring Hot Springs

Salam..

kembali lagi beraksi di pentas maya.. hak3.. entry sebelum ni rabu lepas saya letak gambar g jalan-jalan kan? ya.. saya g bercuti.. SABAH menjadi destinasi percutian bersama family tersayang untuk kali ni.. cuma percutian family kali ni kakak saya dan abang saya yangberada di Penang saja tak ikot. Almaklumla bukan cuti sekolah.. masing-masing sibuk dengan kerjaya.

Percutian kali lama sikit berbanding saya bercuti bersendirian bulan Mac lalu.. kali ni, empat hari tiga malam berada di Sabah.. jadi banyak tempat juga la boleh dilawati.. perjalanan dari LCCT mengambil masa 2 jam 30 minit untuk sampai ke Kota Kinabalu, Sabah. Flight kali ni pagi jam 930 pagi dan sampai di KK jam 12 tengah hari.. masa sampai ni rehat2 saja di homestay..

tempat pertama yang diterjah Poring Hot Spring.. 3 jam dari Likas.. jalan dia.. adoiiii! macam g Cameron ikot Tapah..



Titi Gantung.. melintasi Sg Mamut






Pastikan.. jangan ambil apa-apa kecuali gambar dannnnn.. jangan tinggal apa-apa kecuali tapak kaki


kemudahan surau


dan tempat berkelah.. untuk makan-makan.. nih family saya! hak3..


tempat mandi.. boleh pilih.. tak macam Ulu Legong Baling.. sini mandi sendirian berhad.. =) bagi kaum hawa ada bilik khas..


tempat rendam kaki.. aku main rendam kaki je.. =)



kawasan punca air panas..



Ok.. itu seba sedikit mengenai Poring Hot Spring
tempat ni bukan sahaja ada air panas, malah terdapat juga tempat-tempat menarik seperti Taman Rama-rama, tropical garden dan sebagainya..

bayaran berlainan bagi taman-taman tersebut.. Poring Hot Spring tu hanya bayar RM3 sahaja..


1 comment:

  1. waaaa, hihi..
    baru pegi last year ngan family..
    naik jambatan yang tinggi tu..
    hihihih

    ReplyDelete

Comment