Friday, August 12, 2011

Tips Merancang Percutian versi Pemilik blog.. hak3

semalam kat FB aku ada post mengenai percutian seterusnya.. ramai ada la dua orang yang memberi komen menyatakan aku duit banyak.. hahahaha.. kalau aku duit banyak aku g UK ke, Sepanyol ke, Sri Lanka ke.. mau dak pun India.. kan best! cuci-cuci mata di negara eropah.. hik3

Ok btw kalau nak bercuti memang memerlukan wang.. sebab pengangkutan, penginapan dan juga makan-minum.. kalau setakat semenanjung ni dalam RM300 pun dah cukup.. ikut tempat la.. kalau cik bedah duduk kat Perlis nak p bercuti di Hatyai RM80 dah cukup untuk satu malam.. sebab kos perjalanan ke Hatyai dari Perlis hanya RM10 sahaja menaiki tut.. tut.. cheh.. cheh.. keretapi ku berbunyi..
berbalik kepada perancangan percutian yang aku selalu lakukan.. especially percutian yang memerlukan kapal terbang untuk pergi seperti Sabah, Sarawak dan negara-negara lain.. apa susah.. zaman sekarang semua online kan.. nak beli semua dihujung jari ja.. tiket penginapan dan sebagainya.. jadi rancanglah perjalanan anda..

sebagai contoh aku g Sarawak dan Sabah dalam masa 3 hari 2 malam bulan Februari lalu.. kos penerbangan hanya sekitar RM90.. KL-Sarawak RM26 (Firefly), Sarawak- Kota Kinabalu RM30 (AirAsia), Kota Kinabalu - KL RM26 (Firefly).. ini perancangan sebulan sebelum.. semua cuti-cuti aku ni bukan bersifat honeymoon tapi ia lebih kepada siri jelajah yang tidak memerlukan hotel-hotel mahal untuk aku inap. Di Sabah dan Sarawak aku stay Tune dengar harga RM30-40 sahaja untuk satu malam.. murah kan?? murah wa cakap lu.. lu cakap mahal wa hentak lu.. hak3.. cuba korang surf skg.. boleh dapat harga ni untuk perjalanan sebulan sebelum? cer surf..

berbalik kepada Jerejak Resort tu.. aku dapat harga yang sangat murah kot.. sebab pakej tu dijual atas talian.. dengan pakej 2 hari 1 malam harga dia tak sampai seratus daripada RM248.. murah bukan? cakap mahal aku gtau mak aku.. hak3.. disebabkan Penang dan Perlis sangatla dekat jadi 2 hari 1 malam pun dah cukup.. sebab selalu sangat-sangat aku g.. orang kata macam nak terberak jer g sana.. nak terkencing pun g sana.. *nak menunjukkan selalu g..hak3*

untuk anda yang teringin sangat nak bercuti buat la pilihan dengan bijak.. merancang dulu.. kalau ada yang murah buat apa nak ambil yang mahal bukan.. itu pada aku la.. ada sesetengah orang jijik duduk hotel murah.. nak stay hotel lima bintang jer memanjang kan.. tak sedar diri.. kalau mampu tak pa.. ni tak mampu.. balik gadai apa yang ada.. bercerita bukan main gah tido ala-ala percutian Justin Bibir dan Salenah Tumis..

kalau nak baca entry jalan-jalan aku sebelum ni, boleh klik:

4 comments:

  1. mmg sah kaki jalan..bestnye ade byk wit..hehehe
    hurmm eh kat fb tu termasuk skali muke d.haha

    ReplyDelete
  2. khairul: hehehe.. mmg pown

    edy: yap! d komen semalam..

    ReplyDelete
  3. yeah hari ni g la berbuka umah aimar..d buka sana la mlm ni.hehehe zizi takde...aimar amik ptg nnt

    ReplyDelete

Comment