Monday, April 25, 2011

Dapat kawan baru dari Vietnam, terasa nak g Vietnam pulak!

alkisahnya minggu lepas, berdepan ngan tingkap aku ni ada sorang mamat yang tidak dikenali.. tersenyum, tersengih.. jadi roomate aku angkat la tangan say Hi camtu.. keesokan paginya dia jumpa roomate aku kat cafe.. borak-borak.. rupanya mamat ni dari Vietnam! nama dia Son.. sebelah malam tu dia datang bilik aku..katanya nak sembang-sembang *tak ble cakap melayu* jadi.. speaking la.. aku tanya dia banyak benda..hek3.. jadi wartawan galaksi!

antara soalan yang ditanya dia terkejut! soalan yang translate dlm BM
satu:
S: sini wajib ke bila make love ngan girlfriend kena kawen?
Z: no! no! no! sini tak boleh camtu.. sebab kami beragama islam.. kena kawen dulu baru boleh buat apa yang nak buat
reaksi dia: terkejut! gelak! tersenyum! terus kol awek dia gtau

dua:
situasi ni berlaku kelmarin.. aku kuar, then balik balik dia dah ada kat bilik aku.. atas meja aku ada, gula-gula dan maggi berperisa babi
S: awak boleh cuba makanan ni..
Z: apa ni?
S: ni gula-gula.. dan ni maggi..
Z: hah? maggi babi? kami tak boleh makan..
S: boleh, boleh.. ini cuma perisa.. bukan daging.. makan la.. cuba tengok
Z: kami tak boleh makan semua makanan yang berkaitan dengan babi..
S: Owh.. ok! *terkejut skali lagi*
Z: tolong terangkan dalam candy ni ade apa?
S: gula, gandum, kacang
Z: ok. selamat..

tiga:
ni aku yang tanya.. mengenai makanan
Z: apa yang sedap makanan kat sana?
S: kucing, anjing paling sedap.. tetapi makanan utama yang orang makan tikus!
Z: *kali ni aku yang terkejut dan geli* aiyoooo.. sini tak boleh makan tu semua! kucing tu bela atau amik ja tepi jalan?
S: bela.. bagi besar.. agak dah matang, sembelih dan makan.. sedap!
Z: *meremang bulu tengkuk* kalau tengah makan.. sah2 muntah!
katanya kat sana tiada kucing yang berkeliaran kat tepi-tepi jalan macam negara kita..

banyak lagi aku tebiew dia.. tiga ni la yang menarik bagi aku.. hek3.. semalam dia soh aku ngan roomate aku bawa dia jalan-jalan KL.. jadi atas permintaan bawa la.. aku pun dah lama tak kuar camni.. sejak masuk master lagi.. selalu g satu-satu tempat ada tujuan, dan ada barang aku bawa balik..

layan gambar-gambar sekitar KLCC dan Bukit Bintang


masa g ada Fashion Show kanak-kanak


ni la Son..










bawa ke TS juga..

balik tu bawa g UM.. tempat wajib juga.. dia kata UM lagi best dari UKM.. hek3... singgah bilik Zaidi ngan Fitri.. borang-borak sampai malam.. then g makan kat kolej sepuluh:


susunan yang menarik hek3 dari kiri: Zaidi, Fitri, Wan, Son, Azran, aku!


dia teruja g kot masa g KL tu.. tengok KLCC.. camera tak lepas.. aku ada amik video.. tanya pandangan dia mengenai Malaysia.. nanti aku update next entry.. tenet tak ok nak upload..

3 comments:

  1. ajak aku skali klu g ... tp ko sponser

    ReplyDelete
  2. pergghhh~
    sekali dia ckp nak mkn kucing, terus rasa loya kejap.. hahahaha..

    lepas ni blh laa mkn angin d vietnma kan? hehee

    ReplyDelete
  3. makan kucing?? aarr~~ dengan kucing pun sya tak pernah sentuh ini kan pula makan kucing.. sesak nafas. huhu

    ReplyDelete

Comment